Garantie en Klachten

Garantie

Bij SchuifwandXL.nl hechten we veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en streven ernaar deze in optimale staat aan u te leveren. Hoewel we ons uiterste best doen, kan het echter voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er andere situaties ontstaan waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Als consument heeft u altijd recht op wettelijke garantie. Het geleverde product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die u ervan mag hebben. Deze wettelijke garantie beschermt u tegen gebreken die zich binnen een termijn van twee jaar na de levering openbaren.

Naast de wettelijke garantie bieden wij bij SchuifwandXL.nl ook een fabrieksgarantie aan. Op al onze producten geldt een fabrieksgarantie van 5 jaar.

Voor het melden van uiterlijk waarneembare gebreken vragen wij u schriftelijk of per e-mail contact met ons op te nemen. Neem direct binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op, zodat wij snel voor een passende oplossing kunnen zorgen. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Stuur een e-mail naar info@schuifwandxl.nl
en voeg foto's van de beschadiging toe, samen met relevante informatie voor een snelle afhandeling.

Let op dat geen garantie wordt verleend voor gebreken als gevolg van normale slijtage, onjuist gebruik, onjuiste montage, wijzigingen of reparaties uitgevoerd door de opdrachtgever of derden.

Indien u gebruikmaakt van de montageservice van SchuifwandXL.nl, garanderen wij professionele montage en behoudt u vanzelfsprekend uw garantie. U kunt er ook voor kiezen om onze producten zelf te monteren, maar houdt r rekening mee dat hiermee uw garantie komt te vervallen. We adviseren u daarom de producten vooraf te controleren op eventuele gebreken alvorens met de montage te beginnen. Bij problemen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice; wij zullen ons uiterste best doen om een passende oplossing te bieden.

Klachten

SchuifwandXL.nl is aangesloten bij WebwinkelKeur, wat extra bescherming biedt bij eventuele geschillen voor u als consument.

Hoewel we er alles aan doen om u tevreden te stellen, kan het voorkomen dat niet alles verloopt zoals gepland. We raden u aan om eventuele klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar info@schuifwandxl.nl. Mocht dit niet tot een oplossing leiden,
dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU bestaat ook de mogelijkheid om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie op http://ec.europa.eu/odr. Als uw klacht elders nog niet in behandeling is
genomen, staat het u vrij om uw klacht in te dienen via het platform van de Europese Unie.